Prikken gehaald, aftellen is nu toch wel begonnen. - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Melle Boer - WaarBenJij.nu Prikken gehaald, aftellen is nu toch wel begonnen. - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Melle Boer - WaarBenJij.nu

Prikken gehaald, aftellen is nu toch wel begonnen.

Door: Melle de Boer

Blijf op de hoogte en volg Melle

14 Februari 2015 | Nederland, Heerhugowaard

Hoi allen.

Vaccinaties.
Op maandag, 2 vaccinaties gehaald, de gele koorts en de DTP prik, gelukkig weinig last gehad, al was mijn arm behoorlijk stijf van de DTP prik. Ik ben nu op nog een laatste hepatitis B vaccinatie na klaar om naar Brazilië af te reizen, al hoeft ik die officieus niet te halen maar is wel prettig om hem te halen en ben voor de rest van mijn leven hiertegen ingeënt. dus die heb ik niet meer nodig.
Ook heb ik de pillen binnen gekregen tegen de malaria, zijn er maar 16 terwijl ik dacht dat dit toch het dubbele zou zijn i.v.m. week er voor en twee weken doorslikken, ik moet pas beginnen 24 uur voordat ik naar Manaus afreis want dat is officieel malariagebied beginnen en 7 dagen nadat ik uit Manaus ben ik al weer klaar. valt dus 100% mee.

Toch wel een tijd.
Ongeveer op het moment van dit schrijven ben ik meer weg dan dat ik thuis ben dit gerekend van de vertrek en landingstijden op schiphol). ik ben dan voor het gevoel toch wel een tijd weg. om precies te zijn, 3458100 seconden of 57635 minuten, 960 uren, 40 dagen of 5,7 weken, kies maar wat je het leukst vindt.

Bril.
Zelf was ik ook toe aan een nieuwe bril en heb dan ook sinds het vorige schrijven een nieuwe bril gekocht, en aangezien ik het dan toch maar gelijk goed wil doen ook gelijk maar een zonnebril op sterkte gekocht want is toch wel beter voor de ogen en kijkt ook rustiger.

klimaat/weer
Ook leuk om te refereren naar het weer/klimaat, waar hier in Nederland de UV-index gewoonweg niet hoger komt dan schaal 8 in juni op een warme zomerdag, komt de UV-index in Brazilië gewoonweg niet lager dan dit in de winter. (hier in Nederland is het dan zomer) en heerst daar bijna standaard 10 of hoger. wat dan ook mij automatisch waarschuwt van smeren met zonnebrand factor 50. ook het algemene klimaat is daar heerlijk (als het droog is natuurlijk) de temperatuur daalt daar eigenlijk niet onder de 25 graden overdag ook in de winter, al kan de luchtvochtigheid toch wel wat hoog zijn zo`n 80%. al met al lekker warm dus. en dus korte broeken mee. Ik hoop trouwens met al dat nieuws dat er nu nog wel wat valt zodat ik geen last krijg van de extreme droogte. in Sao Paulo staat het water zo laag dat de stroom soms zelfs uit is en er op dagen gewoonweg geen water stroomt. spannende tijd tot dan dus)

groetjes Melle.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle

Actief sinds 23 Feb. 2013
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 5596

Voorgaande reizen:

20 November 2018 - 01 Januari 2019

Backpackend door Thailand, Laos en Cambodja

27 Maart 2015 - 06 Mei 2015

Wonderfull brazil!!!

Landen bezocht: