De eerste dagen. - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Melle Boer - WaarBenJij.nu De eerste dagen. - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Melle Boer - WaarBenJij.nu

De eerste dagen.

Door: Melle

Blijf op de hoogte en volg Melle

31 Maart 2015 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hoi allen,

Nu we een beetje zijn gewend hier in dit mooie en heerlijk warme Rio de Janeiro een reisverslag van de eerste dagen.

Na een goede nacht te hebben gehad ben ik eerst maar eens naar de supermarkt gegaan hier op 200m Vandaan. Eerste wat opvalt is dat ik toch hier wel tot de grotere mensen behoor. Toch wel een grappig gezicht dat je opeens toch wel meer ziet dan in Nederland. Ik had van tevoren op schiphol wat reais,de lokale munteenheid in brazilië gehaald om de eerste dagen door te komen. bij de supermarkt wat onbijt spullen gehaald genaamd scurilhos ofwel gewoon cornflakes. Verder melk, mineraal water, je kan hier niet uit de kraan drinken, en wat cola, die ze hier overigens in 3.3 liter hebben. Afrekenen ging verder prima. Toen weer naar "huis" om eens rustig te gaan ontbijten samen met een krentenbol uit nl.

Na het ontbijt eerst maar eens even wandelen en de stad + het strand verkennen. Het weer uitgezonderd van de warmte viel wat tegen ivm bewolking. ben ik eerst maar eens richting Leme gelopen, zo'n 2.5 km lopen. Na een hele dag zitten echt heerlijk. Daarna met wout afgesproken en verder een rondleiding gehad waar goedkope restaurants zitten, waar geld is op te nemen en nog wat kleine dingen. Tegen die tijd was het al bijna 6 uur en aangezien de hollandse klok nog gelde voor het monster in mijn maag maar eens kijken. Het is uiteindelijk een pizzatje geworden. Daarna snel terug naar het appartement om daarna aan de copa even een caipirinha te halen. En die gaan er echt wel in. Daarna naar bed. Want was toch wel wat moe.

Na lekker te hebben ontbeten nog even gewandeld in de stad met t zonnetje even genikst te hebben en te hebben en gescyped met het thuisfront ging ik daarna naar de Corcocado met een tour. Tot mijn grote schrik werd het helaas bewolkt. Maar wie weet zou het nog wat opklaren. Naar het hotel lopen hier 10 min vandaan waar ik werd opgepikt met een bus vol met andere touristen. kregen we eveneens een korte rondleiding door de stad. wat kan die gids dan toch zwammen over dingen die ook in een reisgids staan over hoeveel mensen er wonen etc. etc. Uiteindelijk aangekomen bij de trein die je naar de voet van het beeld brengt. wij in lijn zoals de gids(echt zoooo touristisch) het wilde en ik als crazy dutchman die trein in. naar boven toe naar de wolken helaas. Heb onderweg nog wel foto's gemaakt met de nikon camera(zal ik later toevoegen via een pc) die toch wel naar mijn tevredenheid zijn. Menig toerist heeft ze tenslotte niet met de mist en het heeft ook wel wat. boven aangekomen was het helaas zeer zwaar bewolkt en kon je eigenlijk niets meer zien dan de contouren van het beeld. Na daar toch te hebben rondgewandeld balend toch weer naar beneden. in de mist. Maar helaas zal ik dus nogmaals moeten. Maar dan enkel met mooi weer. Na nog meer gezwam ben ik weer afgezet bij het hotel en was het al weer etenstijd. en heb ik een heerlijke steak gegeten met patat en rijst en daarna nog even een caipirinha gehaald. Zitten er daar een paar finnen die zelf een spumante haalden maar die ze toch te veel vonden. Dus nodigden ze me uit om gezellig mee te drinken. Zo gezegd zo gedaan en zijn we daarna nog even verder gelopen over de copacabana boulevard.waar we ik en finnen nog een borrel hebben gehad. toen was het alweer een uur of 1 snachts. Dus weer naar bed.

De volgende ochtend naar de suikerbrood berg waar het steeds beter weer werd. Dus weer even lopen en met de bus mee weer een kleine rondleiding en stopten we nog bij een soort maya achtig gebouw waarin een kerk zit. Van buiten niet het mooiste gebouw maar van binnen wel. waar ze vier gigantische glas in lood ramen hebben die toch wel indrukwekkend zijn om te zien (ook hiervoor foto's later ivm geen pc) daarna naar de pão açúcar de suikerbroodberg. Het was gelukkig al weer wat beter weer dus kon wel wat zien van het uitzicht al moet ik nogmaals heen met alleen maar zon. Het is niet anders. Daarna terug naar het apartement. Ik appen met Mariano één van het restaurant captain om naar het strand te gaan. Dat dus gedaan wat een heerlijk water, niet doorkomen gewoon erin plonsen. Zo de rest van de middag besteed, samen met een duitse en mariano's vriendin echt een braziliaanse schone. hij nodigde mij uit om daarna naar een voetbalwedstrijdje te kijken. Dus dat ook maar even gedaan. Om daarna naar bij hem thuis te kijken en te eten. Altijd leuk. Hij woont in een veilige soort favela waar weinig tot geen criminaliteit is. Ben dus weer een hele ervaring rijker. En heb een schitterend uitzicht gehad over een gedeelte van de stad, de berg en de corcovado bij nacht. Daar een paar foto's gemaakt (wederom later) en daarna met de bus samen met mariano en zijn vriendin de stad in om naar een feestje te gaan echt 5 dagen terug niet geloofd dat dit zou gebeuren. Echt een heerlijk feest gehad zoals alleen brazilianen het kunnen. En wederom een ervaring rijker en het maakt rio toch wel een stad om niet snel te vergeten.

Dit tot zover nu weer op naar rio.

Groetjes vanuit een licht bewolkt rio.

Melle.

  • 02 April 2015 - 14:55

    Cilia:


    jammer dat het bewolkt was in rio maar misschien kan je de volgende keer als je in rio bent het nog een keer over doen geniet maar lekker van de zon en het strand etc. groetjes mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melle

Actief sinds 23 Feb. 2013
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 5591

Voorgaande reizen:

20 November 2018 - 01 Januari 2019

Backpackend door Thailand, Laos en Cambodja

27 Maart 2015 - 06 Mei 2015

Wonderfull brazil!!!

Landen bezocht: